top of page

Thajské masáže: Krémový veganský pudink z chia semínek: Výživná a lahodná pochoutka



Úvod:

Hledáte zdravou a sytou snídani nebo dezert? Nehledejte nic jiného než tento krémový recept na pudink z chia semínek. Chia semínka jsou plná rostlinných bílkovin, omega-3 mastných kyselin a vlákniny, a jsou tak výživovou posilou. Tento recept je veganský, neobsahuje mléko ani lepek a jeho příprava vyžaduje minimální úsilí. Ponořme se do světa chia semínek a vytvořme si lahodný pudink, který vás zasytí a dodá energii.


Složení:


- Složení: 1/4 šálku chia semínek

- 1 šálek rostlinného mléka (například mandlového, kokosového nebo sójového)

- 1 lžíce javorového sirupu (nebo sladidla dle výběru)

- 1/2 lžičky vanilkového extraktu

- Čerstvé ovoce, ořechy nebo semínka na posypání (nepovinné)


Návod k přípravě: Vezměte si na pomoc mouku, která je vhodná k přípravě mouky:


1. V misce smíchejte chia semínka, rostlinné mléko, javorový sirup a vanilkový extrakt. Dobře promíchejte, aby se chia semínka rovnoměrně rozprostřela.


2. Směs nechte 5 minut odstát a poté ji ještě jednou dobře promíchejte, aby se nesrazila. Tento krok umožní chia semínkům absorbovat tekutinu a začít houstnout.


3. Mísu zakryjte a směs uložte do chladničky alespoň na 2 hodiny nebo přes noc. Během této doby budou chia semínka nadále absorbovat tekutinu a vytvoří konzistenci podobnou pudinku.


4. Po ztuhnutí pudinku jej naposledy promíchejte, abyste rozbili případné hrudky. Pokud je konzistence na váš vkus příliš hustá, můžete ji upravit přidáním kapky rostlinného mléka.


5. Pudink z chia semínek podávejte v miskách nebo sklenicích a přidejte k němu své oblíbené polevy, například čerstvé ovoce, ořechy nebo semínka. Buďte kreativní a experimentujte s různými kombinacemi, abyste zvýraznili chuť a texturu.


6. Vychutnejte si krémové a výživné potěšení z tohoto veganského pudinku z chia semínek k snídani, jako svačinu nebo i jako dezert bez pocitu viny.


Tipy:

- Pro zvýraznění chuti můžete do pudinkové směsi přidat koření, jako je skořice, muškátový oříšek nebo kardamom.

- Vyzkoušejte různé varianty přidáním kakaového prášku, matcha prášku nebo ovocného pyré do pudinkové směsi před zchlazením.

- Pokud dáváte přednost hladší konzistenci, můžete pudinkovou směs rozmixovat v mixéru nebo použít ponorný mixér, abyste dosáhli krémovější konzistence.


Závěr:

Tento jednoduchý a výživný recept na veganský pudink z chia semínek vám umožní vychutnat si dobroty chia semínek. Díky krémové konzistenci, přizpůsobitelným příchutím a množství zdraví prospěšných látek je tento pudink vynikajícím doplňkem vašeho repertoáru rostlinných receptů. Ať už si ho vychutnáte jako snídani nebo dezert bez pocitu viny, tento pudink z chia semínek jistě uspokojí vaše chuťové pohárky a zároveň vám dodá spoustu důležitých živin. Přijměte všestrannost a dobrotu chia semínek a dopřejte si tento lahodný veganský pudink.

6 zobrazení0 komentářů

Comments


bottom of page